Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 9 januari 2010

Obekväm läsning!

Att läsa böcker handlar inte alltid om att må bra och drömma sig bort, även om det är en stor del av upplevelsen. Ibland behöver man ta sig an en bok som boxar en i magen, ger en olustkänslor just när man är mitt uppe i den, men som efteråt ger en nya tankar och idèer. Tankar som utvecklar ens empati och förståelse för världen. Nu, så här i januari, när man börjar krångla sig ur täcket med myspys, julgodis och decembertrötthet så tycker jag att det passar bra med en lista med sådana böcker som ger en rivstart in i det nya året, böcker som är obekväma att läsa, men som finns med en länge efteråt. Så , varsågoda, här kommer en "magboxningslista"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar