Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 17 januari 2010


I morse läste jag färdigt "Igelkottens elegans" och jag känner mig smått upprörd över slutet! Det var totalt oväntat och jag var inte alls förberedd. Men det är ju en av sakerna som utmärker en bra bok, man blir överraskad. Jag kan i alla fall varmt rekomendera den till alla som är intresserad av lite filosofiska tankar och livsfrågor!

Nu funderar jag på vad jag ska börja läsa ikväll innan jag somnar. Det är svårt eftersom det nog kommer att ta ett tag innan jag slutar tänka på den jag just avslutat, hm... Funderar på att ge mig på den där ungdomserien om vampyrer. Den första boken tror jag heter "Om jag kunde drömma". Böckerna är skrivna av Stephenie Meyer och den nya filmen som baseras på böckerna heter Twilight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar