Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 27 januari 2010

En fläkt av sommar

Att läsa "Sommarboken" är som att få en fläkt av sommar i skärgården. Man känner dofterna, värmen i gräset och man hör tydligt ljudet av kluckande vatten. Jag längtar efter sommardagar på bryggan när jag läser den. Den passar mig bra att läsa just nu eftersom jag bara kan läsa kortare stunder i taget och den här bokens kapitel är uppbyggda som ögonblicksbilder av livet på ön. Sophia och hennes farmor lunkar omkring bredvid varandra och då och då korsas deras vägar och tankar. Pappan skymtar mest förbi som en skugga.

2 kommentarer:

  1. Kära Bokslukare
    Jag lovar att bryggan skall vara redo för Dina läsövningar när sommaren kommer!

    SvaraRadera