Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 25 januari 2010

Jag och H har tillbringat dagen på tåg. När H tog sin förmiddagslur började jag, med förväntan, leta i handväskan efter min bok. Men, till min enorma frustration, var den inte med. Den ligger hemma på nattygsbordet. Så det blev ingen tågläsning och nu har jag letat i min systers bokhylla för att ha något att läsa innan jag somnar. Boken jag har valt heter "Sommarboken" och är skriven av ingen mindre än Tove Jansson. Det blir spännande för jag har inte ens hört talas om den förut. Den handlar,enligt baksidestexten, om vänskapen mellan Sophia, hennes pappa och farmor som tillbringar sommaren tillsammans på en ö i Finska viken.
Det är alltid lika spännande att gräva i andras bokhyllor och jag ser fram emot kvällens läsning!

1 kommentar:

  1. Den är underbar!!! I DN i helgen stog det om verklighetens Sofia och hennes vänskap med farmor Ham.

    SvaraRadera