Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 5 mars 2022

 Imorse vaknade jag med lite dåligt samvete för vad jag skrev om Evert Taubes texter igår...

Så jag tar tillbaka det jag skrev och konstaterar att det naturligtvis inte är fylletexter i boken även om originalet skrevs klockan ett på natten på Den gyldene freden så är de naturligtvis bearbetade. Jag skyller på min dåliga vecka och humör och att jag med åren blivit lite trött på gubbar överlag.

Solen skiner idag och H har en kompis här som har sovit över. Speedy och jag har varit ute och luftat oss och efter lunch blir det en tur på stan, och en pub. Jag lyckades efter lite övertalning få T med bror att tycka att det var en bra idé.

 

 

söt sommar solsken tecknad 3111959 - Ladda ner gratis vektorgrafik,  arkivgrafik och bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar