Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 1 oktober 2010

Moskva 7 oktober

Det är lördag morgon och jag sitter i sängen, surfar och sörplar kaffe. Min lilla familj for till landet igår men eftersom jag var i Stockholm så åker jag dit idag. "Moskva 7 oktober" var jättebra, fast den gick ju på Stadsteatern, inte Dramaten som jag skrev häromdagen. Det är så typiskt mig att blanda ihop detaljerna. Pjäsen bygger på den sanna historien om den ryska journalisten Anna Politkovskaja som mördades 2006. Hon rapporterade från kriget i Tjetjenien, tog sig in i landet på ställen dit ingen annan vågade åka och lät sig inte skrämmas av något. Pjäsen var mycket gripande med Katarina Ewerlöv i huvudrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar