Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 5 oktober 2010

Pust vilken dag...

Vissa dagar önskar man att man överhuvudtaget inte klivit upp. Idag är det en sådan dag. När klockan ringde imorse kände jag nogsamt efter om jag inte var i alla fall lite sjuk...Men nej, kunde inte hitta den minsta ursäkt att få ringa till jobbet och sjukanmäla mig. Sedan har det rullat på i samma anda. Hela dagen har jag drömt om tröst i form av lite choklad, en soffa, en filt och en riktigt bra bok .Sedan kom jag hem till ett riktigt pusskalas. H hade längtat jäääättemycket efter mig och vi har myst hela kvällen. Han och kusinen S mötte mig i dörren med kramar och pussar. Efter det var det inte så lätt att fortsätta vara kinkig. Så nu är jag glad och snäll igen.

För tillfället lyssnar jag på Stefan Zauk som läser Ernest Hemmingways "Solen har sin gång". Zauk passar perfekt för den boken, lite lagom kaxig berättarröst. Som vanligt satsar jag på att lyssna samtidigt som jag ligger på spikmattan och som vanligt tar det veckor att ta sig igenom varje kapitel eftersom jag alltid somnar efter ungefär tio minuter, vilket absolut inte betyder att det är en dålig bok utan snarare att ens kropp är inställd på att sova så fort den hamnar i horisonellt läge. Apropå det ska jag nog inta horisontellt läge nu, kanske drömma lite om bokaffären jag ska ha när jag blir stor...Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar