Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 30 september 2010

Bussbearbetning

Trots att detta är en bokblogg och jag verkligen försöker att koncentrera mig på böcker så känner jag just nu att jag måste få skriva om bussresan från jobbet idag...När jag klev av bussen visste jag inte om jag skulle vara arg och upprörd över dagens ungdom, ena halvan av en högstadieklass som satt längst bak i bussen, eller nöjd och glad över dagens ungdom, det vill säga den andra delen av klassen som befann sig i främre delen av bussen. Hm, så här var det... Bak i bussen satt en hel hög med brölande, killar med kepor och gigantiska gymnastikskor och två lika brölande tjejer, med gigantiska frisyrer. Det här gänget roade sig med att trycka på stoppknappen vid varje hållplats och stampade på festisförpackningar så att det smällde med jämna mellanrum.

Ungefär halvvägs stannade chauffören och vägrade köra längre på en rätt lång stund vilket gjorde alla på bussen hetsiga (utom det där gänget för de hörde nog inte ens att han skällde).

När bussen startade igen hörde jag några killar i den främre delen som pratade om hur fruktansvärt pinsamt det var och de sa att
-om de plingar en gång till så går vi av bara för att någon ska gå av...
Sedan pratade de om ur ofattbart barnsligt beteende det var och att det var taskigt mot de människor på bussen som hade tider att passa!

Puh, jag är glad att jag har hand om tioåringar. De vet precis hur man åker buss och uppför sig bland andra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar