Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 13 oktober 2010

Sitter i soffan med en snarkande H bredvid mig. Han är en mycket ynklig och ömklig liten pojke idag. Ända sedan i söndagskväll har han haft feber men idag är min första dag hemma med honom. Pappa har pysslat om honom tidigare.
Det är en fantastisk tur att vi har så mycket böcker att trösta oss med vid ett sådant här tillfälle. Ja, inte för att jag får läsa direkt men jag har fått läsa Molly Mus ungefär tio gånger på raken och sedan fick jag sitta bredvid i soffan och titta och lyssan på när H läste högt för mig. Vid ett par tillfällen försökte jag lite diskret läsa ur min egen bok men han avslöjade mig DIREKT, puttade undan boken och sa mycket bestämt:
- nä bo!
Så det var bara att lyssna på när Molly hittade Bella Kyckling under bordet ytterligare några gånger.
Oj, nu vaknar han (och inte på sitt bästa humör ajaj....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar