Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 5 oktober 2013

På jobbet i veckan pratade vi om återhämtning, hur man fyller på batterierna och orkar igenom tuffa tider. Idag har jag verkligen fyllt på. I ett par timmar på eftermiddagen låg jag på sängen, läste med regnet som smattrade mot rutorna som bakgrund. Mycket skönt.
Jag har just börjat läst Anne B. Ragdens "Arseniktornet". Det gick mycket lättare att komma igång med den än hennes "Nattönskningen". Återkommer till handlingen när jag hunnit läsa lite mer.

Uppsala kommun skickar varje år ut presentkort till alla fyraåringar så att de sedan kan gå till ett bibliotek och välja en gratisbok. Jag har följt med syskonbarn när de hämtat böcker tidigare och idag var det H:s tur. Han kom stolt hem med "Bockarna Bruse på badhuset" av Björn Rörvik. Inte för att skryta men han har god smak, sonen min. Den var ju superbra, man förstår varför den är utsedd som årets bästa bilderbok 2012 av Bokjuryn, Fantastiska bilder med detaljer i klass med Sven Nordqvists bilder, fast på ett helt eget sätt. Och vem har inte stött på det taskiga trollet i kön till rutschkanan..?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar