Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 15 oktober 2013

bibliotekswannabe

Vår skola älskar arbetsgrupper. Det finns grupper för allt;ledningsgrupp skolgårdsgrupp, friskvårdsgrupp, elevhälsoteam (varför det kallas team och inte grupp vet jag däremot inte), antimobbningsgrupp hade vi också tills det plötsligt visade sig att det inte var så bra med just den gruppen, ...
Jag älskar inte grupper. Men nu har jag ändå hittat en som jag frivilligt och glatt hoppat med i och där jag entusiastiskt deltar, nämligen biblioteksgruppen. De ivrigaste deltagarna är jag och textilläraren som tillbringar all ledig tid numera med att märka och sortera böcker och fundera ut aktiviteter som ska inspirera till läsning. När jag fnular runt därinne på eftermiddagarna så unnar jag mig att låtsas att det är mitt jobb. Det är väl bara att erkänna att jag är en bibliotekariewannabe och därför är det kanske inte otippat att jag har ställt mig i kö på biblioteket på boken  "Biblioteksstereotypen i populärkulturen" av Richard Ohlsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar