Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 6 oktober 2013

Oktobertips

Efter en dag i höstrusk, med familjegympa för mig och H, lunchgäster och hemmapyssel så fick jag plötsligt ett sådant behov av att skriva en liten lista, vilket kan ha att göra med att det väntar en tvätt i maskinen som ska hängas... Hm...så, medan jag väntar på att T ska hänga tvätten så knåpar jag ihop en lista med mina bästa tips för en dag på soffan i oktober
  • Jellicoe Road (Melina Marcetta)
  • Francesca (Melina Marcetta)
  • Rosengädda nästa! (Emma Hamberg)
  • Larma, släcka rädda i Rosengädda! (Emma Hamberg)
  • Då tänker jag på Sigrid (Elin Olsson)
  • Mrs Angels tårtbageri (Gaile Parkins)
  • Vi kom över havet (Julie Otsuka)
  • Dagarna med farmor (Frédérique Deghelt)
  • Zarités frihet (Isabel Allende)
  • Arseniktornet (Anne B Ragde)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar