Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 11 oktober 2013

Bra val av kommittén!

Valet av Nobelpristagare känns helt rätt. Visserligen har jag ännu inte läst Alice Munroe, men jag har faktiskt en av hennes böcker på natttygsbordet. Roligt när det är en författare som faktiskt är lite "inne" och som folk känner till.

Jag har hoppat på  Och dagarna går...:.s bokcirkel där det ska läsas Munroe. Det ser jag fram emot, bara jag får tag i boken.

Jag har snart läst klart "Arseniktornet". Precis efter mitt förra inlägg kom jag in på Mogens historia. Hans förflutna var inte alls vad jag trott och det var intressant läsning. Nu handlar det om Amelie, eller Malie. Hon är fortfarande svår att tycka om, även om det är lättare att förstå hennes handlingar när man vet var hon kommer ifrån. Anne B Ragde är verkligen skicklig på att beskriva de olika personerna och deras liv på ett levande och trovärdigt sätt. Fantastisk bok!

1 kommentar:

  1. Välkommen till bokcirkeln. Boken finns på e lib att låna. Hoppas du har ansökt till FB gruppen?

    SvaraRadera