Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 10 juni 2012

Nu har nedräkningen börjat och snart börjar sommaren på riktigt. Vi fick lov att vara hemma hela förra veckan för att H var sjuk, men nu är vi med på banan igen. När han blivit så pass pigg att vi behövde hitta på något så gick vi till biblioteket. Där frossade vi loss bland hyllorna och kom hem med tre Pettsson och Findus-böcker. Just nu älskar vi dem. Eller som H uttryckte det härom dagen när vi just avslutat "Tuppens minut"
-Mamma, jag tycker väldigt mycket om gubbar...
Vi gillar Sven Nordqvists fantastiska illustrationer, där man hittar något nytt varje gång man tittar, underfundigheten hos gubben Pettson och hans Findus. I filmen "Tomtemaskinen" säger Pettson stolt att
-Du är en katt som heter duga du...
-Neej, svarar Findus, jag heter ju Findus!
Och vem vill inte ha några mucklor som vimsar runt?
                                


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar