Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 16 januari 2012

Efter en rolig helg så är det då måndag igen. Vi blev så glada imorse när vi kom ut och det var snö på backen.
H såg genast framför sig snögubbar, pulkåkning och allt annat som kommer med snö. Jag hoppas att de hann ut och leka på dagis i snön för till lunch hade det mesta hunnit regna bort.

Jag läser just nu "Askungar" av Kristina Ohlsson. Det är hennes debutdeckare och det handlar om en liten flicka som försvinner på x2000, precis när tåget rullat in på Centralen i Stockholm. Fallet tas omhand av komissarien Alex Recht, Fredrika Bergman, Peder Rydh och de andra på polisen. Redan från första sidan har det varit fruktansvärt spännande och det är svårt att sluta läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar