Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 23 januari 2012

Det är en snöig mååååndag

Plötsligt har vi fått snö och vinter! Efter rapport på rapport från mina föräldrar om det eviga snöandet hos dem, halvmeters höga drivor och igensnöade skidspår så känns det härligt att vi också får vinter. Fast lite jobbigt är det när man slirar fram på cykeln på morgnarna med tungan rätt i munnen. Imorse gick jag nästan ner i spagat på väg från bussen i en nerförsbacke. Typiskt nog var min tanke sekunden innan jag vurpade att "skönt att det kommit snö så det inte är så halkiiii..."Varenda liten kulle i stan fylldes omelbart igår med pulk-och skidåkande barn som tog chansen till vinterlek.

Jag har raskt hoppat till Kristina Ohlssons andra bok "Tusenskönor". Den här gången är det inte försvunna barn som är temat utan jag anar flyktingar och stulna identiteter. Det ska bli spännande att se hur det går för den effektiva Fredrika som i den här boken satsar på ett annat liv än bara karriären. Hänvisningarna till den förra boken är täta så här i början så om jag inte hade läst den första hade jag inte hängt med något vidare. Den verkar i alla fall bli lika spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar