Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 2 augusti 2010

Barack Obama


Jag sitter i sängen, men en mugg kaffe bredvid mig på nattduksbordet, morgontidningen nära till hands, Barack Obamas bok bredvid tidningen och datorn i knät. Även om jag ser fram emot att min familj kommer hem idag så är det lite lyxigt att kunna sitta i sängen och pyssla med lite vad man vill. Det gäller att passa på att njuta!


Igår kväll började jag läsa Barack Obamas bok "Min far hade en dröm". Trots att jag bara läst ett och ett halvt kapitel är jag redan fascinerad av hans historia. Just nu läser jag om hur han och hans mamma flyttar till Indonesien för att mamman ska gifta sig där. Jag ser fram emot att få en inblick i vad som format honom till den president han är. Hans uppväxt skiljer sig milsvida från andra amerikanska presidenter vilket ju märks i hans politiska framtoning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar