Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 29 augusti 2010

Vi har precis suttit och sett en kul dokumentär om glasögonpingvinen Henry, hans ligistfru Margot och deras pingvinson Hugo... T undrade om jag inte kunde komma på någon pingvinbok att blogga om, men jag kan inte komma på någon så här på rak arm. Pingu kanske, men jag vet inte om det finns Pinguböcker? Om det gör det så har vi inte riktigt hunnit dit än i vår familj. Vi tycker fortfarande att det är tillräckligt spännande med katter (kaa), hundar (vooffvooff) och kor (muuuu).

Efter att ha avslutat "Svart ros" igårkväll så ska jag nu läsa Alexander McCall Smiths bok "Scotland street 44". Alexander McCall Smith är mest känd för sina böcker om "Damernas detektivbyrå" som jag tycker är lite småmysiga att läsa, så jag ser, med förväntan, fram emot att få en trevlig och angenäm läsning. I förordet berättar författaren att boken från början skrevs som en följetong i en tidning vilket påverkat ramarna kring historien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar