Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 30 augusti 2010

Veckans bloggjerka

Veckans bokbloggsjerkafråga är:

LYSSNAR DU PÅ MUSIK NÄR DU LÄSER? OM JA, VILKEN ÄR DEN ULTIMATA ”LÄSARMUSIKEN” ENLIGT DIG (JUST I DETTA NU!)? OM NEJ, HAR DU NÅGON ANNAN RITUAL KRING LÄSANDET SOM DU KAN DELA MED DIG AV?

Jag lyssnar gärna på musik när jag läser, om jag har möjlighet. Det bästa är om det är något lugnt, Sofie Zelmani, Anna Ternheim och Ane Brun är sångerskor som fungerar alldeles utmärkt.
Mina bästa lässtunder har jag när jag kryper ner i sängen tidigt på kvällen, gärna vid åtta-niotiden (så att man kan hålla sig vaken i mer än fem minuter), dricker en kopp te och läser ett par timmar. Jag tar alla chanser att läsa. Det kan vara fem minuter här, fem minuter där, men mest njutning är det när man får försjunka sig i flera timmar i boken och glömma världen utanför.





1 kommentar:

  1. Jag snor också åt mig lässtunder så snart jag hinner och det är därför som min lägenhet fullständigt svämmar över av böcker som ligger överallt :-)

    SvaraRadera