Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 30 juni 2010

Idag har vi haft en mycket spännande dag! Trots ösregn hela eftermiddagen och kvällen så ligger det två tappra femåringar ute i trädgården, i tält. De sov ute igår natt också och de förkunnade bestämt och entusiastiskt idag att de hädanefter ska sluta sova i hus! Möjligtvis att de kunde tänka sig att komma in till vintern om det blev alltför kallt.Den ena femåringen har, imorse, tappat sin första tand! Tyvärr har tanden tappats bort eftersom tandlösingen sprang runt och visade den för alla. Som tur är har tandfèn internet (har vi kommit fram till) så även om bevismaterialet försvunnit från vattenglaset så vet tandfèn att det är dags för ett besök. Och, förresten, som den stolta gluggägaren sa, trollspöt minns nog vilka barn som har tappat sina tänder...

Hm, jag kanske ska komma in på ämnet böcker här lite också. Jag har läst sommarens första deckare. "Må döden sova" av Anna Jansson. Första intrycket var att författarens syfte var mer att peka på brister inom den svenska vården, än att skriva en spännande deckare. Polisen Maria Wern, huvudpersonen, diskuterar problemen inom vården med sin bästa vän Karin i det oändliga känns det som och jag undrade när det skulle bli spännande. Så småningom lyckades Jansson i alla fall komma till skott och den andra halvan av boken var rätt så bra. Lite ljumma känslor har jag för boken, men den var okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar