Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 28 juni 2010

Det har varit en härlig vecka. Vi har först varit på landet några dagar, badat flera gånger, solat, slagit ihjäl myggor jobbat i trädgården och läst böcker! Igår satt vi på tåget hela dagen med en våldsamt entusiastisk, och svettig pojke...
Jag har hunnit läsa i alla fall en bok, en som jag hittade på bokrean i vintras. Den heter "Myrrha" och är skriven av Ulrika Kärnborg. Den utspelar sig i England på 1800-talet och handlar om tjänstekvinnan Hannah som inleder ett förhållande med den rike överklassmannen Arthur Munby. Förhållandet innehöll S/M-sex och det är mycket makt inblandat. Paret Hannah Cullwick och Arthur Munby har funnits i verkligheten och det finns bevarade kort, brev och dagböcker. Boken var rätt intressant eftersom det handlar om det mycket puritanska England och vad som egentligen dolde sig under ytan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar