Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 11 juni 2010

Sommarlov

H och jag har just kommit hem från skolavslutningen, hans första och min tusende (känns det som...) Hm, nu är det i alla fall sommarlov för alla barn. I den här skolan fick alla barn en sommarutmaning. Om de läser minst tiotusen sidor tillsammans i klassen så ska fröknarna ordna en rolig fest i höst. Igår, när jag var där, var vi en sväng i biblioteket och det var en del funderingar runt hur många sidor var och en egentligen behövde läsa och vilka böcker de skulle satsa på. En kul utmaning tyckte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar