Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 5 februari 2014

Bokcirkel på radio

Så är jag igång med mina studier då. Jisses vad det är mycket att göra de närmsta veckorna. Jag känner mig redan efter och har en aning panik. Så om det blir lite tunnsått med blogginlägg framöver så vet ni varför.

Just nu har jag fantastiskt härliga morgnar på bussen. Jag lyssnar nämligen på  Bokcirkeln i P1 på Sveriges radio varje morgon. Marie Lundström läser och pratar om olika böcker tillsammans med olika gäster. Programmen är mellan en kvart och tjugofem minuter och det blir fantastiska diskussioner om böcker, livet och allt där emellan. Vissa böcker tänker jag aldrig läsa själv, men de flesta blir jag sugen på att ge mig på, om jag inte redan läst dem. Min favorit är när Marie och författarna Lena Andersson och Philip Teir i tre program pratar om Tove Janssons "Pappan och havet".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar