Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 27 december 2011

När jag läst färdigt "Det goda inom dig" var jag tvungen att vänta en dag innan jag kunde börja på nästa bok. Den är en sådan där historia som man måste gå och tänka lite på och tankarna vill inte riktigt lämna Linda Olssons värld.

Nu har jag dock hoppat på nästa projekt som är "Det där som nästan kväver dig" av Chimanda Ngozi Adichie. Jag har läst den första novellen och tror att jag kommer att gilla den här boken lika mycket som "Lila hibiskus"!

1 kommentar:

  1. Sådär blir det för mig också, det kan vara riktigt svårt att börja på en ny bok när man blivit klar med en!

    SvaraRadera