Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 4 november 2011

Bloggjerkan

Annika skriver

För någon vecka sedan skrev jag om Morgonpasset där de pratade om "skämslitteratur".Läser du böcker som du skäms för, kanske till och med så mycket att du känner dig tvingad att skyla över den bokens omslag med ett omslag från en annan bok? Eller har du böcker i din bokhylla som du egentligen inte vill att någon ska se?

Jag har aldrig varit någon finsmakare, varken när det gäller mat, kläder eller böcker... Snarare skulle jag kalla mig en allätare med plåtmage vare sig det handlar om mat eller kultur. Det jag gillar det gillar jag och jag har nog aldrig skämts för det. Ibland kan jag känna att vissa av de böcker jag bloggar om inte platsar hos de mer pretantiösa bokbloggarna men det är inget jag bekymrar mig för eftersom jag förutsätter att de inte läser min blogg om de inte vill. Hm, okej då, när jag var i tonåren läste jag Jackie Collins "Hollywoodfruar". Det var väl kanske inte något jag pratade så högt om, i alla fall inte när det var snygga killar i närheten...Men det måste ju vara preskiberat nu ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar