Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 4 september 2010

Höstmys

Äntligen är det lördag igen!
Det är höst i luften vilket jag tycker känns helt rätt just nu. Jag vill boa in mig med min familj, tända ljus, äta höstgrytor och ligga under en filt och läsa böcker...
Häromdagen kände jag att det nog är dags för en liten lista igen. Det var länge sedan sist. Så här får ni en lista med höstmys av mig.
Det blir en salig blandning. Den röda tråden är helt enkelt att det är bra, lagom lättsmälta böcker, en Gott och blandat-påse helt enkelt...
  • Blå dahlia (Nora Roberts)
  • Svart ros (Nora Roberts)
  • Tidsresenärens hustru (Audrey Nieffenegger)
  • Shakespears hemlighet (Jennifer LeeCarrell)
  • Min bästa väns dotter (Dorothy Koomson)
  • Brunstkalendern (Emma Hamberg)
  • Ge mig en dag till (Mitch Albom)
  • Två nötcreme och en moviebox (Filip Hammar och Fredrik Wikingson)
  • Förbjuden frukt (Sara Addison Allen)
  • Mödrar och söner (Theodor Kallifatides)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar