Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 25 maj 2010

Mysmorgon!!!!


När vi vaknade imorse och tittade ut genom fönstret så var det regndroppar på rutan och en svart himmel.

-Jipphiii! sa både jag och H, nu kan vi ha en riktigt lång mysmorgon, och det hade vi. Den bästa sortens mysmorgon, det är vi helt överens om, båda två. En riktigt smaskig morgonmacka i ena handen, okej vi fick skaka bort smulor ur lakanen efteråt men det var det värt, och en stor bokhög. Jag håller mig oftast till en bok i taget medan H påminner lite om Joakim von Anka. Han vill gärna bada i sina rikedomar. Lyckan är att kunna läsa en sida här, bläddra lite där, och kunna leta åt favoritsidorna i ALLA böckerna. Lite då och då hittar han något som han vill att jag ska läsa högt och sedan återgår han till att filosofera lite för sig själv. Efter att ha frossat i den litterära djungeln i nästan två timmar var jag så hungrig att jag var tvungen att övertala honom att vi skulle kliva upp och göra gröt. Morgonmackan var förstås slut för länge sedan.

Efter en sådan start på dagen kan det ju inte bli fel, så nu har vi strosat omkring här, kvittrat och haft det bra. Och nu ligger H och tar sin förmiddagslur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar