Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 15 februari 2023

Vi har haft sjukstuga här hemma den senaste tiden. Först var H hemma en vecka, genomförkyld, och sedan ärvde jag det hela. Kom hem i fredags och kände att nu är det på gång och mycket riktigt, på lördagen var jag rejält förkyld. Idag, onsdag, är jag hemma för tredje dagen men imorgon kan jag nog jobba igen.

Kaninen är mycket nöjd förstås och tycker att det här hemmalivet passar utmärkt. Han blir också mer och mer sällskaplig för varje dag. Går jag på toaletten så vill han följa med, sitta på badrumsmattan och småprata. Om jag går till tvättstugan blir han lite extra entusiastisk och uppihejsan för det är ju där han har sitt snacksförråd.

Den senaste tiden har jag lyssnat en del på ljudböcker, till exempel en bok av Agneta Sjödin som jag nog kanske tycker var lite tråkig och jamsig, nämligen "Våga välja nya vägar". Det finns intressanta och tänkvärda saker som hon säger men då och då känns det som lite väl mycket navelskåderi. Nu råkar jag ha den första boken i denna serie i min Storytelbokhylla så jag lär väl kanske lyssna på den också vid tillfälle men utan några större förväntningar.

"Måndagsmord" är första delen i en deckarserie, eller thriller kanske, av Jonas Moström och hans dotter Roseanna Lagerqrantz. Inte heller den gjorde succé hos mig men jag ska lyssna vidare och se var det landar. Det är en mordhistoria för varje veckodag.

Härom veckan tänkte jag testa serien "Styrketräna med Storytel" av Stefan Silfvergren när jag var på gymmet. Tänkte att jag kunde använda utrymmet och kanske någon maskin som passade in. Men efter att ha lyssnat på inledningen visade det sig att det jag behövde var en stol samt att det inte alls tilltalade mig på samma sätt som löpträningem gjorde. Så jag stängde och körde mitt eget i stället.

Sedan har jag lyssnat på  "Kungar, drottningar, älskare och älskarinnor England" samt "Kungar, drottningar, älskare och älskarinnor Danmark" av Margareta Beckman.

Agneta Sjödin - Våga välja nya vägar : Så in i själenMåndagsmord - Jonas Moström, Roseanna Lagercrantz Margareta Beckman - Kungar, drottningar, älskare och älskarinnor - EnglandKungar, drottningar, älskare och älskarinnor - England - Margareta Beckman

 

Pass 1 – Styrketräna med Storytel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar