Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 februari 2023

 



Här sitter jag i enhörningskoma, eller vad man nu säger...

35 barn kom idag på enhörningsfest. Säkert tjugo enhörningshorn producerades med 3D-pennor. Det var glitter och paljetter. En otroligt lyckad tillställning och extremt nöjda hornprydda barn som lämnade biblioteket. Nu ska jag jobba kväll eftersom min kollega är sjuk och det inte gick att få ihop schemat på det stora biblioteket om någon hade behövt jobba kväll här. Tack och lov var jag inte ensam under festen.

Ikväll kommer min familj hem igen. De sitter just nu på tåget med trötta ben och glatt humör Deras skidsemester har varit mycket lyckad har jag förstått. Kaninen kommer att bli så sjukt glad när de kommer. Han har verkligen känt sig övergiven i veckan, halva flocken bara försvann. Han har följt efter mig till och med på toa och jag har spenderat ett antal timmar med att klappa honom bakom öronen. Och han förstås putsat tillbaka.

Imorgon är det bokbuss för hela slanten och på lördag är det Sy och hantverksfestival. På söndag ska vi förmodligen fira min syster som fyller år idag. Det pratas om en uteutflykt till Uppsala högar. Kan nog bli trevligt.

I veckan har jag, förutom att ta mig igen Marcel Prousts "På spaning efter den tid som flytt" mest stickat och broderat. När jag haft huset för mig själv har jag passat på att lägga ut alla projektpåsar och gå igenom allt. Mycket skönt med en överblick inför lördagens utflykt.

Min klänning är färdigstickad och jag har påbörjat en Riddari till min svåger. Jag hade nästan inte tid att gå till jobbet i morse för det var så kul att sticka på den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar