Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 26 maj 2022

 Alla veckor borde bestå av en ledig dag mitt i. 

Jag har vårstädat altanen, ungefär en månad senare än vanligt. Så nu kan man sitta där och läsa och njuta. Speedy hjälpte till som vanligt. Han kan inte slappna av en sekund när man städar och grejar. Kör man runt med städmoppen så är hans lilla fluffiga kaninrumpa alltid precis där man ska moppa. Och när man fått i hop en skräphög och ska sopa upp den, ja då kan man ge sig sjutton på att han sätter sig mitt i den. Han är helt enkelt väldigt sällskaplig och nyfiken på vad allt vi gör.

Efter städningen skjutsade jag ut T på landet där han och hans bror ska vara resten av helgen och pyssla. Med oss var H och hans kompis också. Tyvärr regnade det mestadels så de satt mest och kurade under varsin filt. Men jag tror att de hade det mysigt. Nu är de på fotbollsträning.

Imorgon får kaninen och H kampera ihop eftersom jag ska åka bokbuss hela dagen. 

Dagens Liv Strömquist bok som jag tipsar om är "Den rödaste rosen slår ut", en bok om kärlek och vad kärlek egentligen är.


Den rödaste rosen slår ut







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar