Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 28 maj 2022

Månadens dikt i maj

Jag vet för mycket om sorgen

Jag vet för mycket om den här sorgen

den framträder omedelbart

breder ut sig omkring mig som en savann

tränger in i min ensamhet

som gift


Min kamp kan sammanfattas i 

strävan efter en omöjlig lycka

som jag hade kunnat glömma

om inte min resväska påmint mig om de vägar jag försökt korsa

men aldrig lyckats


Jag hade kunnat glömma

om det inte varit för alla minnen

som vid minsta beröring

fyller kroppen av sår

Jag vet att såren

är jag


-Rasha Alqasim-

Jag matar kriget med dem jag älskar (2017)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar