Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 2 april 2022

Aldrig är det riktigt bra...

 Idag är det en sådan där lördag när jag vackert fått masa mig iväg till jobbet. I kväll får vi middagsgäster eftersom vi ska fira den nyblivna trettonåringen.

Men, jag hann inte mer än komma fram så ringde T och berättade att Speedy fått förstoppning, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Nu är det inte ens grönt gräs ute eller pälsbyte vad vi vet.

Så, nu sitter de på Ultunas akutmottagning och vi kan bara hoppas. Vi satsar fortfarande på middag ikväll, men storstädat och fixat innan kommer det nog inte bli. 

Jag lyssnar intensivt på "Sagan om Isfolket" del 46, "Det svarta vattnet".  Den och del 45, "Legenden om Marco" handlar väldigt mycket om det stora svalget, det fruktansvärda ställe dit Tengil den onde skickar alla sina fiender. Nu vill jag inte klaga men det kanske är lite väl många timmars lyssning där karaktärerna flyter omkring i mörkret med ångest och lidande som enda sällskap. 

Just nu är det i alla fall slutstrid och den utvalde; Nataniel, kämpar ensam mot Tengil, precis så som förutspåtts. Nu vill jag verkligen bli klar med den här serien för att dels får veta hur det går, dels för att få lyssna på något annat.





 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar