Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 17 december 2020

Nu har vi tagit det definitiva beslutet att vi inte ska åka hem i jul. Det känns mycket tråkigt, men vi är inte de enda. Julen kommer ändå. Vi har varandra och det är en viss tröst att familjen vi skulle hälsa på också har varandra. Trots allt finns det många som sitter helt ensamma och de har det mycket värre.

Idag har det inte kommit några klasser eftersom det har städats och spelats spel. Men det har ändå varit full fart för som en tjej i tvåan sa

-man skulle städa bänken och det skulle jag nog behöva. Men jag tror jag gör det en annan dag...Biblioteket kändes viktigare.

Jag förstår precis hur hon kände. Så tänker jag också väldigt ofta när det gäller städning.

Utanför fönstret strilar regnet. I morse sa de på nyheterna att 2020 är det varmaste året i Sverige sedan man började mäta. Deprimerande. Men samtidigt finns det ljusglimtar. Nu när Joe Biden blir president verkar det som att USA hoppar på tåget med att jobba för en bättre miljö till exempel. 

H har sin sista dag i skolan imorgon. Hans pappa avslöjade glädjestrålande att han upptäckt att han har semester nästa vecka, han hade lite glömt att han sökt för hela veckan... Kul för honom. Själv jobbar jag imorgon, lördag, måndag, tisdag och onsdag.

Men sedan blir det soffhäng resten av jul- och nyårshelgen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar