Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 22 september 2018

Om jag ska sammanfatta veckan så har den varit bra. I tisdags dök det upp sju bebisar på BVC-träffen. De var lite äldre än vanligt så det blev en livad tillställning. Lite svårt var det att fokusera på barns språkutveckling och allt det där för deltagarna kröp omkring, sög på allt de kom över, inklusive varann och pratade högljutt vilket ju gav direkta exempel på olika delar av utvecklingen. Vi hade väldigt trevligt i alla fall.
I torsdags var det sedan dags för sista robotträffen. En överraskning var att en reporter från Enköpingsposten dök upp och intervjuade oss och tog kort. Så nu kanske vi hamnar i tidningen. Alla de tre träffarna har varit lyckade och barnen undrar när de får komma igen. Jag ska väl pusta ut ett tag så får vi köra en omgång till efter jul någon gång.
Jag har inte hunnit läsa så mycket i veckan. Lyssnar fortfarande på "Kanada" av Richard Ford. Ljudböcker är bra, men det tar väldigt lång tid att ta sig igenom en bok. Man ska ju kunna ändra läshastighet och så men då behöver man nog mer avancerad utrustning än min lilla telefon.
Jag läser också "Små bitar av lycka" av Anne Östby. Den får jag berätta mer om när jag läst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar