Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 6 september 2018

En riktigt rolig dag!

Det första jag gjorde imorse var att träffa den sista gruppen sexåringar. Det här gänget var ganska blyga och försynta. De irrade lite bland böckerna och visste inte riktigt vad de skulle låna. Men, de kommer nog snart att  vara varma i kläderna.
På eftermiddagen hade vi robotklubb, det vill säga elva barn och jag körde Blue Bot, en nyckelpigsliknade robot med pilar på ryggen som man använder för att programera den att gå åt olika håll. Alla tyckte det var väldigt kul och ville inte sluta efter en timme. Jag var en aning svettig och utmattad, mest för att jag försökt vara på minst två ställen samtidigt, gett barnen olika uppdrag, sett till att stämningen inte blev alltför uppsluppen vilket var lätt hänt insåg jag  samt försökt se till att robotorna inte for iväg åt fel håll, till exempel in i kön med förtidsröstare som befann sig i andra änden av rummet. Men allt gick bra, ingen robot rymde alltför långt, ingen förtidsröstare blev störd och alla barnen vill komma tillbaka nästa vecka. Planen är att vi ska köra tre torsdagar på raken. När de skulle gå var det två killar som ville bli programerade till fritids dit de skulle.
Imorgon ska jag jobba! Då ska jag få åka bokbuss, till min stora lycka. Min enda farhåga är att H ska bli sjuk eller något så att jag måste vabba eller åka hem, inte helt lätt att åka tidigare om man sitter i en bokbuss som skumpar runt i någon liten by. T ska nämligen åka på älgjakt i morgon bitti så då hänger det på mig. Vi är alla tre lite på gränsen att bli förkylda men det är väl bara att bita ihop tills imorgon kväll. Då kan jag och H ligga i soffan och snörvla om det är så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar