Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 22 september 2017

Besöket i Borås gav en bra känsla. Innan dagen var slut hade jag bytt ämne, lite jobbigt först men skönt när jag plötsligt kunde se vägen framåt på ett mycket tydligare sätt.
Veckan har varit bra med regniga och trötta morgnar, men fortfarande tänker jag på hur mycket jag älskar mitt nya jobb när jag cyklar till bussen. 
På onsdag åker jag och två kollegor till Bokmässan i Göteborg! Vilken lyx är inte det! Jag skulle också väldigt gärna vilja besöka den alternativa mässan; Bokmassan, som pågår samtidigt i samma stad och där de människor som protesterar mot att rasistiska element får vara med på den traditionella mässan samlas. Men, vi ska vara där en ynka dag så jag kommer aldrig att hinna. Kanske ett annat år.
Det är mycket kurslitteratur nu, och barnböcker på jobbet.
Men, i november blir det författarbesök av Eli Åhman Owetz och då måste jag ju läsa hennes böcker. Tog med mig "En sommar på luffen" till Borås. Den var så lättläst att den inte räckte till tågresan hem. Anna-Lisa är trettio år, har just avslutat ett förhållande och har läst Harry Martinssons "Klockrike" som hon hittat på en loppis.  Anna-Lisa blir inspirerad och bestämmer sig för att hon ska gå en sommar på luffen, på riktigt.
Det blir en sommar med kärlek, loppisar, friggebodar och landsvägar. En feelgood-roman helt enkelt, att svalka hjärnan med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar