Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 mars 2017

Det blev en vabbdag idag. Lite snopet. Men, vi har läst mycket i "Hemligheternas kammare", den andra vackert illustrerade delen av Harry Potter, plöjt Netflix och gjort läxor. Sjuklingen var inte helt nöjd när jag hojade iväg till skolan och hämtade både arbetsbok i svenska och mattebok. Men det ska vara vara lite plågsamt att vara hemma från skolan, annars blir det alldeles för lockande.
Jag har planerat en del inför påskdagens pimpeltävling, som jag är medarrangör till. Det har varit nervöst ända sedan förra påskdagen när jag insåg att jag var utvald, men nu känns det som att läget är under kontroll och jag är ganska lugn.
Ända sedan 50-talet har pimpeltävlingen varit en årlig tradition i vår by och det känns som att det måste bli rätt!
Imorgon ska jag börja plugga på nästa kurs; fältstudier. Jag tänker göra det alla enklaste jag kan. Det gäller bara att klara sig igenom det som är kvar av utblidningen.

Just nu läser jag följande böcker



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar