Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 1 april 2017

Ute smattrar regnet, kaninen sover på altanen, H och hans kompis spelar x-box och jag har blivit första april-lurad av en systerdotter...
Såg idag att Gösta Ekman dött, 77 år gammal.
I torsdags firade vi en åttaåring här i huset! Det är en kliché att säga det, men hur kan det ha gått så fort?!
Jag minns när jag startade den här bloggen och han var en gosig tremånadersbäbis som helst sög på böckerna.
Vi hade underbara mysmorgnar de där första åren i hans liv. Då kunde det se ut så här....

Nuförtiden har vi också mysiga morgnar med bokläsning, men nu förtiden så drar tv:n mycket mer. Födelsedagen blev lyckad och hans sammanfattning av dagen var att det vore härligt att vara som Findus och ha tre födelsedagar om året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar