Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 juli 2015

I måndags morse åt vi en snabb frukost, packade in oss i bilarna och åkte ungefär 15 mil till Härbergsdalen, klev ut i en isande kall vind men fantastiskt vackert landskap. I sex timmar (11 kilometer)vandrade vi med glatt humör och gott fika tills vi kom fram till en mysig sjö med snöklädda fjäll i bakgrunden. Där slog vi läger, några i sällskapet fiskade lite på kvällskvisten och vi andra eldade och slogs mot myggen.
På tisdagen gjorde vi en topptur, kastade snöboll och samlade på oss vackra renhorn. Vi satt på en mysig toppsten och åt lunch innan vi halkade ner igen. Det var väldigt jobbigt att gå upp, jag var helt svettig, men det var nästan värre att gå ner eftersom jag lider av höjdrädsla och högt och halkigt var det. Men det var absolut värt det! När vi vandrade tillbaka till bilen dagen efter tog det plötsligt bara fyra timmar. Med tanke på att de två yngsta i sällskapet bara är sex år så var det en bedrift tycker jag.
Jag bar med mig en bok på fjället "Det lilla smycket" av Patrick Modiano, en lagom liten pocket att stoppa ner i ryggsäcken men jag läste inte en enda rad. Min andra passion i livet är att elda så det har tagit all min tid vid lägerplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar