Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 19 februari 2015

Donna Tartt

Nu kan det vara så att min syster tycker att jag är mer knasig än vanligt. Vid ett flertal tillfällen har hon sagt att
-visst har du läst Donna Tartts "Den hemliga historien" ?
Och varje gång har jag bombsäkert konstaterat att det är klart jag har och den var jättebra. Men så råkade jag se den på en hylla på biblioteket och plötsligt fick jag en liten känsla av att jag nog kanske blandat ihop den med någon annan bok. Hm, så nu har jag lånat den och börjat läsa och nej, jag har inte läst den. Men den är bra, det måste jag säga. Nu undrar jag bara vad det är för bok jag förväxlar den med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar