Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 6 februari 2015

Dagis är stängt idag och vi har bjudit in en gäst, på lek och övernattning. Barnen är uppspelta, busar och galopperar omkring. Kaninen har tagit skydd bakom datorskrivaren. Igår kom jag upp i barnrummet och såg en syn som fick mig att fnissa i en kvart. H hade virat in Speedy i sitt täcke, höll honom i famnen, på rygg och kliade honom mellan öronen. Och Speedy, som egentligen inte gillar att sitta fast och absolut inte på rygg, blundade och var som i trans. Sedan vi skaffade kanin har jag lärt mig att glada, nöjda och gosiga kaniner knorrar och från det där lilla kaninpaketet där bara ett par långa öron och en liten svart nos stack upp så knorrade det våldsamt. Av någon underlig anledning var det där det mysigaste av mysigt.
Glad fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar