Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 14 januari 2014

Sitter i sängen, stel som en pinne efter en timmes slit på gymmet. Konstigt vad fort det går att tappa formen, ett litet jullov och sedan får man börja om på ruta ett igen. Såg en tjej som tränade i cross trainern och läste samtidigt. Har ofta önskat att jag kunde kombinera träning och läsning och nu blev jag lite inspirerad. Fast med men koordinationsförmåga lär jag väl trilla ur den efter två minuter. Hm, kanske kan lyssna på en ljudbok när jag tränar.
I helgen avslutade jag Cassandra Clares "Stad av aska". Förskräckligt spännande! På slutet var det folk som dog, blodigt, slemmigt, sorgligt och ondskefullt. Jag kände mig nästan en aning upprörd när jag hade läst sista sidan.
Sedan har jag läst "Familjen Bliss och den förtrollade kokboken" av Kathryn Littlewood, den andra boken i serien om familjen Bliss. Den var en trevlig och puttrig bok, ganska rolig emellanåt. Skulle absolut kunna tänka mig att läsa den högt i en klass.
Nu har jag satt igång med något helt annat, nämligen "Invasion" av Jonas Hassen Khemiri. En bok med noveller bland annat som kom ut 2008. Jag har haft ett gott öga till honom ända sedan han började vara med i Babel på svt. En mycket intelligent, sympatisk och intressant författare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar