Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 12 mars 2011

Imorgonbitti, tidigt som attan, far vi mot sydliga nejder för en veckas plask i badpool. Risken är att det blir en del regn, men barnpoolen är tempererad så vi får trängas i den om det känns kyligt i luften...
Samtidigt som vi är uppspelta och ser fram emot veckan som kommer så blir jag verkligen ledsen när jag läser om tsunamin i Japan. Stackars dem. Och inte blir det bättre om kärnkraftverket kapsejsar.

Mitt stora packningsproblem är, som vanligt, vilka som ska få följa med. Just nu lutar det åt Joyce Carol Oates och hennes "Älskade syster" och "Vad mina döttrar bör veta" av Elizabeth Noble, samt någon tredje bok. Men helt spikat är det inte. Jag har några bubblare.

Apropå Oates så är jag väldigt sugen på att läsa hennes dagböcker. Jag har alltid älskat att läsa dagböcker. Det är väl den nyfikna sidan av mig som gillar att spionera på andras tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar