Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 8 februari 2011

Om böcker som alla utom jag har hunnit läsa

Rubriken på dagen inlägg har jag fått från en bokbloggen "En bok om dagen".
Ägaren av den bloggen har i sin tur hittat den på en annan blogg. Det är ett så intressant ämne att jag gått och filosoferat runt det ända sedan jag läste det.

Eftersom det finns rätt många böcker i världen så kan man ju omöjligt hinna läsa alla. Men vissa böcker väljer man inte bort, det blir bara inte av att ta itu med dem. Ibland blir det som en inre spärr också när det är en sådan där bok som "alla" har läst och tycker är jättebra. "Flyga drake" av Khaled Hosseini är ett exempel. Jag tvivlar inte på att den är bra, jag kommer bara inte till skott. Den står dessutom i min bokhylla och väntar.

1 kommentar:

  1. Flyga drake är en riktigt bra bok! Men jag förstår precis hur du tänker. Utrensning var en sån bok för mig - hyllad överallt och hyllvärmare hos mig...

    SvaraRadera