Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 8 september 2010

Vi sitter på rad här i soffan, jag, T och J, med tv:n på och varsin laptop i knät. Det är den nya tidens vardagsumgänge minsann...

Jag är helt slut efter att ha haft föräldramöte till nio igårkväll, så en tv-kväll känns rätt lagom. Fast jag funderar på att ta en varm dusch, göra en kopp te och krypa ner i sängen med nya boken som jag satte igång med imorse, "Hypnotisören" av Kepler. Länge så nobbade jag den eftersom jag tyckte det var så fjompigt med all hysteri runt de hemliga författarna men nu har jag fallit till föga. Än så länge har jag bara hunnit med tre kapitel men, retfullt nog, så är den riktigt bra!
En familj mördas, den enda överlevande är en pojke som är totalt sönderslagen och medvetslös den mesta tiden. Någonstans finns också en vuxen syster och för att inte mördaren ska hitta åt henne och mörda henne också så anlitar polisen en hypnositör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar