Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 12 juli 2010

Ett av mina sommarprojekt är att jag försöker jogga en halvtimme varje dag. Det gick jättebra i sex dagar, sedan vet jag inte riktigt vad som hände.... Jag fick lite ont i foten, det regnade en dag, jag var jättetrött en dag och sedan var H krånglig och ville bara vara med mig. Hm, som ni förstår är det mest undanflykter, men nu har jag kommit på det perfekta sättet att hitta motivationen igen! Igår kväll när vi diskuterade min jogging så kom J och T med ett bokförslag. De har läst en jättebra(säger de) bok som heter "Spring för kärleken och livet" av Ludvig Rasmusson. När de skulle börja springa så peppade de sig själva med att läsa den först. Jag vet inte hur det gick med joggingplanerna men boken var en hit tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar