Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 4 juli 2010

En riktig skröna

Efter en varm och het dag känns det skönt att sätta sig på mammas och pappas altan med en bok. Jag har just börjat med en rätt kul historia som skiljer sig mycket från romanen jag berättade om igår. Detta är en riktig skröna, "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson. Det handlar om en man, som vill undvika ståhejet på sin hundraårsdag, kliver ut genom fönstret på äldreboendet och rymmer. Nästan omedelbart råkar han ut för äventyr och det blir en hejdlös resa.
Jag ser fram emot de eskapader han råkar ut för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar