Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 15 januari 2022

 Den första vardagsveckan på det nya året har varit bra. Både jag och H har känt oss glada och taggade men vi har varit obeskrivligt trötta hela familjen och värre har det blivit för varje dag som gått. Vi har nog inte kommit in i gängorna helt enkelt. Torsdagsmorgon började fantastiskt med att en ettagluttare kom inskuttandes med en teckning till mig och sa

-Du är bjuden på kalas! I sommar och då är det varmt och soligt och jag har klippt håret. Men, jag behöver numret till din mamma och pappa...

Jag kände mig så oerhört hedrad och rörd. Det var så otroligt gulligt och kul.

I veckan har jag lyssnat på första delen av ytterligare en julkalender på Storytel. Jag gillar serien om "La Stella" av Eva Swedenmark och Annica Wennström och blev därför glad när deras kalender "Mistlar och mys" dök upp. Det handlar fortfarande om familjen och åtminstone den första delen utspelar sig i Åre. Liselotte och Mario har varit på semester med yngsta dottern. Sonen Elias har haft ansvaret för resturangen men sista natten innan föräldrarna kommer hem inträffar katastrofen, resturangen brinner upp!

Och sedan har jag inte hunnit lyssna mer.Men den saluförs som en en mysig feelgood, så allt lär ordna upp sig till slut.

Mistlar och mys: Lucka 7 - Ljudbok - Eva Swedenmark, Annica Wennström -  Storytel 

Anledningen till att jag inte hunnit lyssna mer på "Mistlar och mys" är att "Sagan om Isfolket" plötsligt slog till med den mest spännande delen sedan jag lyssnade på de fem första! Efter att tagit mig igenom del 40 "Fångad av tiden" så kom del 41 "Demonernas fjäll". Där samlas alla karaktärerna genom serien och historien ihop och man får veta en massa om dem, Plötsligt gick det inte att sluta lyssna. Nu ska jag börja på nästa del som heter "Lugnet före stormen". Jag antar att det börjar dra ihop sig, fem delar kvar. Puh, lite tomt kommer det kanske att kännas när det är över. Bokserien har förljt mig i över ett år nu.

Fångad av tiden - Hljóðbók & Rafbók - Margit Sandemo - Storytel  Demonernas fjäll - Lydbok & E-bok - Margit Sandemo - Storytel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar