Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 2 juni 2020

Jag tänkte att jag ska försöka göra listor på de författare som jag läst allt av. Och eftersom jag hade Majgull Axelsson-maraton för några somrar sedan så börjar jag med hennes böcker. Men, jag har bara valt hennes skönlitteratur, förutom "Rosario är död" som jag med mycket upprörda känslor läste för länge sedan på lärarlinjen. Hon har också skrivit ett antal reportageböcker.
Men,det första som naturligtvis hände när jag började skriva listan var att jag upptäckte att jag missat en bok. 2018 kom en antologi som heter "Vänskap och varma tassar" där Axelsson skrivit ett kapitel. Den räknas kanske inte in bland hennes romaner men får ändå komma med. Och jag lär ju få beställa den på biblioteket i sommar för jag blev lite sugen på att läsa hela boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar