Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 20 maj 2018

Vi har ytterligare en fantastisk majmorgon, med strålande sol. Jag tog med mig kaninen ut för att dricka morgonkaffe och kolla domänerna. Men, förmodligen har han haft kattbesök i natt för han ville bara sitta i mitt knä och slicka mig i armvecket, ett tydligt tecken på att det inte känns helt tryggt på egen hand.
T införskaffade ett badmintonset igår; ett utfällbart nät, racketar och fjäderbollar. Vi spelade hela kvällen och en granntjej kom förbi två gånger och var med. Idag efter frukost blir det en match igen.

I julklapp fick jag en ask Agatha Christie-noveller från Novelix, som jag glömt att tipsa om. Jag är en Agatha Christie-fan även om det var länge sedan jag läste henne. Men de här novellerna har jag haft på sängkanten och tagit en som kvällslektyr lite då och då. Novellerna i asken är: "Diomedes hästar", "Den blå pelargonen", "Döden i floden" och "Ett vattentätt alibi". Rekomenderas varmt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar